Η γνωστή αυτή ρήση (χωρίς το "α" κεφαλαίο) ισχύει και στην περίπτωση του Αιολικού Πάρκου Κορώνου για το οποίο θα σας δείξουμε πως έγινε μία...πολύ κακή αρχή. Blogger μας έστειλε τη σύμβαση μεταξύ του Δήμου και της εταιρείας "Αιολικό Πάρκο Κορώνου Α.Ε." η οποία δυστυχώς είναι διάτρητη εις βάρος του Δημοσίου Συμφέροντος αφού όπως θα δούμε δεν υπάρχουν ούτε καν ποινικές ρήτρες (!!!) Ο Δήμος Δρυμαλίας δηλαδή "παραδόθηκε άνευ όρων" στην εταιρεία.
Τα αποτελέσματα μέχρι στιγμής είναι:
- 1. Το ενδεχόμενο "μη λειτουργίας" του πάρκου αν τελικά το ΣτΕ κάνει δεκτή την προσφυγή, η οποία θα συζητηθεί τον Απρίλιο του 2010. Δηλαδή στην περίπτωση που δε λειτουργήσει θα έχουν σπαταληθεί δημόσια χρήματα (βλ. επιχορήγηση - ειδικό τέλος Α.Π.Ε.) με κανένα όφελος και μοναδικό αποτέλεσμα την καταστροφή του φυσικού τοπίου.
- 2. Το ότι καταστράφηκαν δύο μνημειακά γεφύρια της Νάξου σε τέτοιο βαθμό που πιθανά να εγκυμονεί (μακροπρόθεσμα) και ο κίνδυνος της κατάρρευσής τους! Κανείς όμως δεν το εξετάζει...Όλα καλά, όλα ανθηρά για τους αρμόδιους.
- 3. Το ότι χάθηκαν αρχαία ερείπια ναού του Δία στην κορυφή της περιοχής "Αμμόμαξη".
- 4. Το ότι παρανόμησαν καταστρέφοντας (τουλάχιστον αισθητικά) τον Εναέριο, ένα μοναδικό βιομηχανικό μνημείο της Νάξου και της Ελλάδας, που προστατεύεται και με Φ.Ε.Κ.(Δείτε το Φ.Ε.Κ. Εδώ)
Για όλες τις άλλες συνέπειες, προς το παρόν περιοριζόμαστε στο..."θα δούμε", μιας και δεν υπάρχουν ακόμα ατράνταχτα στοιχεία για να υποθέσουμε τι θα γίνει. Ας δούμε όμως τώρα τη Σύμβαση:
Οι παρατηρήσεις μας:
Παρατήρηση 1η
(Σελίδα 1)
"Ιδιωτικό Συμφωνητικό" με το...Δημόσιο !!!!
Επιτρέπεται; Είναι νόμιμο;
Το λιγότερο...δείχνει ανευθυνότητα.
Διαβάστε μόνοι σας παρακάτω την απόφαση:
1999 - 09 - 25 Απόφαση 141 - Έγκριση Συμφωνητικού
Και για να έχουμε και καλό ερώτημα:
Παρατήρηση 3η
Εκτός και αν ο Δήμος με την εταιρεία Χατζησάββα ανανέωσε τη σύμβαση και άλλαξε αυτό τον όρο που μιλάει για 4 χρόνια.
Εμείς ψάξαμε για νέα σύμβαση και ΔΕΝ βρήκαμε. Ψάξαμε και για αποφάσεις του ΔΣ που να σχετίζονται με αυτή τη σύμβαση και για καλή μας τύχη...βρήκαμε!
Βρήκαμε (στο διαδίκτυο παρακαλώ), την απόφαση 226 του 2007. Στο site του Δήμου Δρυμαλίας παρακαλώ. Κατεβάστε τη σε μορφή Word πατώντας ΕΔΩ, ή δείτε τη σε μορφή html πατώντας ΕΔΩ. Την απόφαση αυτή, αν και ΕΧΕΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ, ΔΕ ΘΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΟΥΜΕ σε αυτή την ανάρτηση.
Την αναφέρουμε όμως διότι:
1. Η απόφαση αυτή δεν αφορά (και δεν αλλάζει) την παράγραφο/όρο 10 της σύμβασης που μιλά για προθεσμία 4 ετών για την ολοκλήρωση των έργων. Ασχολείται μόνο με τον "όρο" (παράγραφο) 2 που αυτή τη στιγμή δε θα τον σχολιάσουμε. Η ουσία είναι ότι και με αυτή την απόφαση εξακολουθεί η σύμβαση του έργου να έχει λήξει 5 χρόνια πριν τελικά αυτό...ξεκινήσει!!
2. Από αυτήν την απόφαση φαίνεται πως ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ προηγούμενη ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ μεταξύ του Δήμου και τοης εταιρείας. Συγκεκριμένα στην παρ. 3 της απόφασης αναφέρεται:
Αν υπήρχε οποιαδήποτε "ανανέωση" σύμβασης τότε η παραπάνω πρόταση θα είχε στο τέλος της την ακόλουθη φράση:
Παρατήρηση 4η Σελίδα 1,
Σελίδα 3 - παρ.2 &
Σελίδα 5 - παρ.12
και ταυτόχρονα...
Παρ' όλα αυτά, ο Δήμος ακόμα και σήμερα ανέχεται αυτή την κατάσταση η οποία οφείλεται μονάχα στην εταιρεία και...."ελπίζει" τον Απρίλη του 2010 να μη χάσει την υπόθεση στο ΣτΕ. Έτσι παρατηρούμε το παράδοξο του αντί να ζητάει τα ρέστα από την εταιρεία, η οποία έχει βγάλει το Δήμο "εκτός προγράμματος" να της κάνει πλάτες:
Αυτή η παράλογη και σίγουρα εις βάρος του Δημοσίου Συμφέροντος στάση του Δήμου λοιπόν, στο θέμα του Αιολικού Κορώνου, τα τελευταία 10 χρόνια, όπως σας δείξαμε παραπάνω, οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι δεν περιέχεται στο Συμφωνητικό καμία ρήτρα/εγγύηση.
Παρατήρηση 1η
(Σελίδα 1)
"Ιδιωτικό Συμφωνητικό" με το...Δημόσιο !!!!
Επιτρέπεται; Είναι νόμιμο;
Όπως βλέπετε και εσείς από τον τίτλο και μόνο, αρχίζουν και μοιάζουν μερικά πράγματα..."ύποπτα":
Εδώ αγοράζεις μία γκαρσονιέρα και πρέπει να πάνε όλοι οι συμβαλλόμενοι με τους δικηγόρους τους και να υπογράψουν μπροστά σε συμβολαιογράφο. Το αιολικό της Κορώνου είναι μικρότερης αξίας από μία γκαρσονιέρα ή μήπως μικρότερων διαστάσεων;
Με αυτό επιβεβαιώνεται η γνωστή λαϊκή ρήση που λέει ότι "το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι". Εδώ απλώς αντί για κεφάλι έχουμε...την επικεφαλίδα.
- Πού ξανακούστηκε ιδιωτικό συμφωνητικό με το Δημόσιο;
- Από πότε ο Δήμος Δρυμαλίας λειτουργεί σαν..."ιδιώτης" και κάνει τέτοια συμφωνητικά; Εμείς ξέρουμε ότι ο κάθε Δήμος είναι Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου. Ο Δήμος Δρυμαλίας εξαιρείται;
- Η σύμβαση ενός τέτοιου έργου με τη "συμμετοχή" του Δημοσίου μήπως θα έπρεπε να γίνει ενώπιον ενός συμβολαιογράφου και παρουσία δικηγόρων και από τις δύο πλευρές (Εταιρεία & Δήμος); Πού είναι αυτοί;
- Ποιος δικηγόρος και ποια συμβολαιογράφος θα υπέγραφε μία "σύμβαση" που θα είχε τέτοια ΝΟΜΙΚΑ ΚΕΝΑ; Για παράδειγμα η συγκεκριμένη σύμβαση δεν αναφέρει τα αποδεικτικά στοιχεία νομιμότητας & φερεγγυότητας της ανώνυμης εταιρείας "Αιολικό Πάρκο Α.Ε." κ.α.
- Πώς λοιπόν, και από ποιον εξασφαλίζεται το τυπικό και ουσιαστικό Δημοτικό συμφέρον; Από τον τότε Αντιδήμαρχο - εκπρόσωπο του Δήμου, τον κ. Μανωλά; Μήπως από την τριμελή επιτροπή (Εμ.Μανωλάς - Σ. Χουζούρης - Μ. Φραγκίσκος) που με τότε απόφαση του Δ.Σ., ορίστηκε να..."διαπραγματευτεί" με τον κ. Χατζησάββα (εκπρόσωπο της εταιρείας) τους όρους του "διάτρητου" αυτού συμφωνητικού;
Εδώ αγοράζεις μία γκαρσονιέρα και πρέπει να πάνε όλοι οι συμβαλλόμενοι με τους δικηγόρους τους και να υπογράψουν μπροστά σε συμβολαιογράφο. Το αιολικό της Κορώνου είναι μικρότερης αξίας από μία γκαρσονιέρα ή μήπως μικρότερων διαστάσεων;
Με αυτό επιβεβαιώνεται η γνωστή λαϊκή ρήση που λέει ότι "το ψάρι βρωμάει από το κεφάλι". Εδώ απλώς αντί για κεφάλι έχουμε...την επικεφαλίδα.
Παρατήρηση 2η
(Σελίδα 1)
(Σελίδα 1)
Αντί να πάει ο Μωάμεθ στο βουνό...
πήγε το βουνό στον Μωάμεθ...
πήγε το βουνό στον Μωάμεθ...
Η σύμβαση υπογράφηκε το 1999 από τον τότε Αντιδήμαρχο κ.Μανώλη Μανωλά και τον κ. Μανώλη Χατζησάββα (εκπρόσωπο της εταιρείας). Όπως λοιπόν συμβαίνει σε όλα τα έργα με το δημόσιο, θα περίμενε κανείς ότι αυτός που θα πάρει τη δουλειά, θα επισκεπτόταν και την αντίστοιχη δημόσια Υπηρεσία (Δήμος, Επαρχείο, Υπουργείο κ.λπ.) για να υπογράψει τη σύμβαση μαζί της.
Στην περίπτωση του Αιολικού της Κορώνου λοιπόν, θα περίμενε κανείς ο κ.Χατζησάββας να επισκεφτεί τη Νάξο για να υπογράψει τη σύμβαση. Αντ' αυτού όμως, και προς έκπληξή μας....
...ο Δήμος ήταν αυτός που επισκέφτηκε (!!!) την έδρα του κ.Χατζησάββα στη Ρόδο. Εκπρόσωπος του Δήμου ήταν ο κ.Μανώλης Μανωλάς.
Άραγε τα έξοδα "προσωρινής διαμονής" του κ.Μανωλά στη Ρόδο, ποιος του τα πλήρωσε; Ο Δήμος, η εταιρεία του κ.Χατζησάββα ή μήπως...τα πλήρωσε από την τσέπη του;
Στην περίπτωση του Αιολικού της Κορώνου λοιπόν, θα περίμενε κανείς ο κ.Χατζησάββας να επισκεφτεί τη Νάξο για να υπογράψει τη σύμβαση. Αντ' αυτού όμως, και προς έκπληξή μας....
...ο Δήμος ήταν αυτός που επισκέφτηκε (!!!) την έδρα του κ.Χατζησάββα στη Ρόδο. Εκπρόσωπος του Δήμου ήταν ο κ.Μανώλης Μανωλάς.
Άραγε τα έξοδα "προσωρινής διαμονής" του κ.Μανωλά στη Ρόδο, ποιος του τα πλήρωσε; Ο Δήμος, η εταιρεία του κ.Χατζησάββα ή μήπως...τα πλήρωσε από την τσέπη του;
Επιτρέπεται κάτι από όλα τα παραπάνω;
Αναρωτιόμαστε γιατί εμείς έχουμε την αίσθηση ότι:
1. Αν του τα πλήρωσε ο Δήμος τότε πώς δικαιολόγησε τα έξοδα;
Υποτίθεται τα έξοδα θα έπρεπε να τα κάνει αυτός που ζητούσε τη "δουλειά"...δηλαδή ο κ.Χατζησάββας. Ο Δήμος δε θα έπρεπε να είχε ξοδέψει ούτε ένα ευρώ για αυτή τη διαδικασία.
Σκεφτείτε το λίγο απλά: Εσείς όταν ψάχνετε για δουλειά κάθεστε στο σπίτι σας και έρχονται οι εργοδότες να σας πάρουν συνέντευξη στο σαλόνι σας ή μήπως πάτε εσείς σε αυτούς;
Αλήθεια, στην περίπτωση που ισχύει αυτό το ενδεχόμενο, η έγκριση αυτών των χρημάτων ψηφίστηκε από το ΔΣ του Δήμου; Αν όχι, ποιος καταψήφισε;
2. Αν πάλι πλήρωσε τα έξοδα διαμονής του κ.Μανωλά, ο κ.Χατζησάββας....είναι νόμιμο και ηθικό; Επιτρέπεται δηλαδή ο κ.Μανωλάς να κυκλοφορεί ως Αντιδήμαρχος και να του πληρώνουν οι ιδιώτες τα έξοδα διαμονής του και οι οποίοι αργότερα θα είναι αυτοί που θα έχουν πάρει τη δουλειά;
3. Επειδή είμαστε σίγουροι ότι αυτό που θα λέει ο κ.Μανωλάς είναι ότι "τα πλήρωσε" από την τσέπη του να του υπενθυμίσουμε ότι αυτό δε δείχνει ούτε πατριωτισμό, ούτε κουβαρνταλίκι.
1. Αν του τα πλήρωσε ο Δήμος τότε πώς δικαιολόγησε τα έξοδα;
Υποτίθεται τα έξοδα θα έπρεπε να τα κάνει αυτός που ζητούσε τη "δουλειά"...δηλαδή ο κ.Χατζησάββας. Ο Δήμος δε θα έπρεπε να είχε ξοδέψει ούτε ένα ευρώ για αυτή τη διαδικασία.
Σκεφτείτε το λίγο απλά: Εσείς όταν ψάχνετε για δουλειά κάθεστε στο σπίτι σας και έρχονται οι εργοδότες να σας πάρουν συνέντευξη στο σαλόνι σας ή μήπως πάτε εσείς σε αυτούς;
Αλήθεια, στην περίπτωση που ισχύει αυτό το ενδεχόμενο, η έγκριση αυτών των χρημάτων ψηφίστηκε από το ΔΣ του Δήμου; Αν όχι, ποιος καταψήφισε;
2. Αν πάλι πλήρωσε τα έξοδα διαμονής του κ.Μανωλά, ο κ.Χατζησάββας....είναι νόμιμο και ηθικό; Επιτρέπεται δηλαδή ο κ.Μανωλάς να κυκλοφορεί ως Αντιδήμαρχος και να του πληρώνουν οι ιδιώτες τα έξοδα διαμονής του και οι οποίοι αργότερα θα είναι αυτοί που θα έχουν πάρει τη δουλειά;
3. Επειδή είμαστε σίγουροι ότι αυτό που θα λέει ο κ.Μανωλάς είναι ότι "τα πλήρωσε" από την τσέπη του να του υπενθυμίσουμε ότι αυτό δε δείχνει ούτε πατριωτισμό, ούτε κουβαρνταλίκι.
Το λιγότερο...δείχνει ανευθυνότητα.
Και δείχνει ανευθυνότητα διότι καταρχάς ο κ.Μανωλάς έπρεπε να γνωρίζει ότι αργά ή γρήγορα αυτό θα μαθευόταν και οι "κακές γλώσσες" θα λένε τα χειρότερα, ενώ ο ίδιος δε θα μπορεί να αποδείξει το αντίθετο. Ακόμα δηλαδή και αν οι αποδείξεις του ξενοδοχείου είναι κομμένες στο όνομά του, δεν μπορεί να μας πείσει ότι δεν πλήρωσε ο κ.Χατζησάββας (μετρητοίς) για λογαριασμό του...Μία υπεύθυνη στάση αντιδημάρχου λοιπόν, προϋποθέτει και "τυπικές" και γραφειοκρατικές διαδικασίες, αν θέλουμε να μιλάμε για αξιοκρατία και διαφάνεια.
Έτσι λοιπόν ο κ.Μανωλάς με τη στάση του
εξέθεσε τον ίδιο το Δήμο Δρυμαλίας &
την παράταξη του κ.Βασιλάκη.
εξέθεσε τον ίδιο το Δήμο Δρυμαλίας &
την παράταξη του κ.Βασιλάκη.
Επιπλέον η στάση του κ.Μανωλά κατά τη γνώμη μας είναι ανεύθυνη διότι έπρεπε να υποχρεώσει τον κ.Χατζησάββα έστω και..."δια το τυπικόν", να έρθει να υπογράψει στη Νάξο τη σύμβαση. ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΑ για το Δήμο Δρυμαλίας που να καθιστά θεμιτή και νόμιμη την παράλογη λειτουργία του τότε Αντιδημάρχου κ.Μανωλά να "σέρνεται" στη Ρόδο για χάρη του κ.Χατζησάββα. Ο κ.Χατζησάββας ζητά τη δουλειά...ο κ.Χατζησάββας ας ερχόταν να την πάρει.
Κάποιοι θα πείτε ότι:
"Ο κ.Μανωλάς δε λειτούργησε...αυθαίρετα.
Είχε ομόφωνα, την έγκριση του Δ.Σ. του Δήμου Δρυμαλίας."
"Ο κ.Μανωλάς δε λειτούργησε...αυθαίρετα.
Είχε ομόφωνα, την έγκριση του Δ.Σ. του Δήμου Δρυμαλίας."
Τόσο το χειρότερο σας λέμε εμείς.
Αυτό σημαίνει ότι όλα τα μέλη του τότε Δ.Σ., αλλά και η τότε Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου έχουν ευθύνες για αυτές τις παρανομίες που διέπραξε για λογαριασμό του Δήμου ο κ.Μ. Μανωλάς. Συγκεκριμένα:
Πράγματι στις 25-9-1999 το ΔΣ του Δήμου Δρυμαλίας αποφάσισε ομόφωνα να ορίσει εκπρόσωπο του Δήμου για την υπογραφή του Συμφωνητικού τον κ. Εμμ. Μανωλά (τότε Αντιδήμαρχος).
Πράγματι στις 25-9-1999 το ΔΣ του Δήμου Δρυμαλίας αποφάσισε ομόφωνα να ορίσει εκπρόσωπο του Δήμου για την υπογραφή του Συμφωνητικού τον κ. Εμμ. Μανωλά (τότε Αντιδήμαρχος).
Διαβάστε μόνοι σας παρακάτω την απόφαση:
Καταρχάς από αυτήν την απόφαση δεν προκύπτει ότι ο κ.Μανωλάς ως εκπρόσωπος έπρεπε να πάει στη Ρόδο για να υπογράψει. Ας το υπέγραφε στη Νάξο! Δηλαδή ο κ.Μανωλάς μπορεί όντως να λειτούργησε αυθαίρετα ως προς το κομμάτι του ταξιδιού στη Ρόδο.
Έτσι κι αλλιώς όμως, δε σημαίνει ότι επειδή πήρε μία απόφαση το ΔΣ του Δήμου είναι και νόμιμη.
Εδώ μπαίνει ο ρόλος της Περιφέρειας η οποία από ό,τι γνωρίζουμε φαίνεται να έκανε τον..."Κινέζο" και να μην έλεγξε καν τη νομιμότητα της απόφασης παρ' ότι ήταν και είναι υποχρέωσή της! Βλέπετε αν η Περιφέρεια είχε επικυρώσει την απόφαση 141/1999 θα φαινόταν στη Σελίδα 2 της Σύμβασης, όπου μνημονεύεται η απόφαση 141/1999. Δεν υπάρχει όμως τίποτα σχετικό με επικύρωση.
Έτσι κι αλλιώς όμως, δε σημαίνει ότι επειδή πήρε μία απόφαση το ΔΣ του Δήμου είναι και νόμιμη.
Εδώ μπαίνει ο ρόλος της Περιφέρειας η οποία από ό,τι γνωρίζουμε φαίνεται να έκανε τον..."Κινέζο" και να μην έλεγξε καν τη νομιμότητα της απόφασης παρ' ότι ήταν και είναι υποχρέωσή της! Βλέπετε αν η Περιφέρεια είχε επικυρώσει την απόφαση 141/1999 θα φαινόταν στη Σελίδα 2 της Σύμβασης, όπου μνημονεύεται η απόφαση 141/1999. Δεν υπάρχει όμως τίποτα σχετικό με επικύρωση.
Τι ρόλο έπαιξε λοιπόν τότε η Περιφέρεια;
Μήπως το ρόλο του Πόντιου Πιλάτου;?;
Και για να έχουμε και καλό ερώτημα:
- Αλήθεια το ξενοδοχείο πόσων αστέρων ήταν;
- Είχε και πρωινό;
- Το μεσημέρι & το βράδυ τι έτρωγε ο κ.Μανωλάς; Ποιός του τα πλήρωνε;
- Αλήθεια ο κ.Μανωλάς πόσες ημέρες έκατσε στη Ρόδο;
- Ταξίδεψε και διέμεινε μόνος του στη Ρόδο ή μήπως είχαμε να πληρώσουμε και την οικογένεια...;
Τελικά πόσο στοίχισε στο Δήμο Δρυμαλίας
η υπογραφή της Σύμβασης για το Αιολικό Πάρκο Κορώνου
εξαιτίας του ταξιδιού του κ.Αντιδημάρχου;
η υπογραφή της Σύμβασης για το Αιολικό Πάρκο Κορώνου
εξαιτίας του ταξιδιού του κ.Αντιδημάρχου;
- Άραγε όλες οι παραπάνω παραλείψεις του Δήμου & της Περιφέρειας (τυπικές & ουσιαστικές) έχουν προσβληθεί;
- Μήπως θα έπρεπε να κατατεθούν στο ΣτΕ...έστω και τώρα;
- Ποιες συνέπειες έχει ο Δήμος Δρυμαλίας και η Περιφέρεια για όλα αυτά;
Παρατήρηση 3η
Σελ. 1 παρ.Β,
Σελ. 5 παρ.10 & 11 (στο τέλος) και
Σελ.7 παρ.19
Σελ. 5 παρ.10 & 11 (στο τέλος) και
Σελ.7 παρ.19
Η Σύμβαση έχει λήξει από τις 2 Νοεμβρίου του 2003 !!!
Δηλαδή το έργο ξεκίνησε & συνεχίζει τη λειτουργία του ΠΑΡΑΝΟΜΑ ;
Δηλαδή το έργο ξεκίνησε & συνεχίζει τη λειτουργία του ΠΑΡΑΝΟΜΑ ;
Αυτό φαίνεται στη σελ.5 στο τέλος της παραγράφου 10, όπου η Σύμβαση ΓΡΑΦΕΙ ΞΕΚΑΘΑΡΑ αναφερόμενη σε όλο το έργο (Αιολικό Πάρκο + Αντισταθμιστικά):
"Η αναστήλωση αυτή θα πραγματοποιηθεί κατά το χρόνο δημιουργίας του αιολικού πάρκου και θα ολοκληρωθεί ταυτόχρονα με την ολοκλήρωση των εργασιών κατασκευής αυτού.........
...ΚΑΙ ΠΑΝΤΩΣ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ 4 ΕΤΩΝ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ"
(εννοεί παρόντος συμφωνητικού) :
...ΚΑΙ ΠΑΝΤΩΣ ΕΝΤΟΣ ΤΩΝ 4 ΕΤΩΝ
ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΓΡΑΦΗ ΤΟΥ ΠΑΡΟΝΤΟΣ"
(εννοεί παρόντος συμφωνητικού) :
Αυτό στην ουσία, σημαίνει ότι ΟΛΑ τα έργα (Α/Γ + "Αντισταθμιστικά") έπρεπε να είχαν τελειώσει 4 χρόνια μετά τις 2-11-1999 (Δηλαδή στις 2-11-2003).
Επομένως τα έργα, τα οποία θυμίζουμε ότι ξεκίνησαν το 2008, ξεκίνησαν παράνομα (χωρίς νέα σύμβαση)
Επομένως τα έργα, τα οποία θυμίζουμε ότι ξεκίνησαν το 2008, ξεκίνησαν παράνομα (χωρίς νέα σύμβαση)
ΕΚΤΟΣ....
Εκτός και αν ο Δήμος με την εταιρεία Χατζησάββα ανανέωσε τη σύμβαση και άλλαξε αυτό τον όρο που μιλάει για 4 χρόνια.
Εμείς ψάξαμε για νέα σύμβαση και ΔΕΝ βρήκαμε. Ψάξαμε και για αποφάσεις του ΔΣ που να σχετίζονται με αυτή τη σύμβαση και για καλή μας τύχη...βρήκαμε!
Βρήκαμε (στο διαδίκτυο παρακαλώ), την απόφαση 226 του 2007. Στο site του Δήμου Δρυμαλίας παρακαλώ. Κατεβάστε τη σε μορφή Word πατώντας ΕΔΩ, ή δείτε τη σε μορφή html πατώντας ΕΔΩ. Την απόφαση αυτή, αν και ΕΧΕΙ ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΟ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝ, ΔΕ ΘΑ ΤΗΝ ΑΝΑΛΥΣΟΥΜΕ σε αυτή την ανάρτηση.
Την αναφέρουμε όμως διότι:
1. Η απόφαση αυτή δεν αφορά (και δεν αλλάζει) την παράγραφο/όρο 10 της σύμβασης που μιλά για προθεσμία 4 ετών για την ολοκλήρωση των έργων. Ασχολείται μόνο με τον "όρο" (παράγραφο) 2 που αυτή τη στιγμή δε θα τον σχολιάσουμε. Η ουσία είναι ότι και με αυτή την απόφαση εξακολουθεί η σύμβαση του έργου να έχει λήξει 5 χρόνια πριν τελικά αυτό...ξεκινήσει!!
2. Από αυτήν την απόφαση φαίνεται πως ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΜΙΑ προηγούμενη ΑΝΑΝΕΩΣΗ ΣΥΜΒΑΣΗΣ μεταξύ του Δήμου και τοης εταιρείας. Συγκεκριμένα στην παρ. 3 της απόφασης αναφέρεται:
"3. Κατά τα λοιπά ισχύουν οι διατάξεις του ήδη υπογραφέντος από 2-11-1999 Ιδιωτικού Συμφωνητικού που έχει συναφθεί μεταξύ του Δήμου και της Εταιρείας “Αιολικό Πάρκο Νάξου Α.Ε.”
Αν υπήρχε οποιαδήποτε "ανανέωση" σύμβασης τότε η παραπάνω πρόταση θα είχε στο τέλος της την ακόλουθη φράση:
".....Νάξου Α.Ε., όπως αυτή ανανεώθηκε από τις τάδε & δείνα τροποποιητικές συμβάσεις, μετά τις αποφάσεις τάδε και δείνα του ΔΣ."
Όσο και αν μας φαίνεται απίθανο λοιπόν η εταιρεία ξεκίνησε τις εργασίες του αιολικού πάρκου Κορώνου, ΧΩΡΙΣ ΣΥΜΒΑΣΗ επί της ουσίας. Αν κάποιος έχει άλλα στοιχεία που να δείχνουν ότι το συγκεκριμένο άρθρο περι 4/ετίας καταργήθηκε με μία ανανέωση μεταγενέστερη της απόφασης 226/2007 ας μας τη στείλει στα e-mail μας για να την αναρτήσουμε και αυτήν. Δυστυχώς όμως...δεν το βλέπουμε...
Κάποιοι θα πείτε:
"Πώς κάνεις έτσι μωρέ...; Αυτός είναι τυπικός λόγος. Ξεχάστηκαν και δεν το αφαίρεσαν αυτό από το άρθρο 10. Και τι έγινε δηλαδή;"
"Πώς κάνεις έτσι μωρέ...; Αυτός είναι τυπικός λόγος. Ξεχάστηκαν και δεν το αφαίρεσαν αυτό από το άρθρο 10. Και τι έγινε δηλαδή;"
Εμείς απαντάμε λοιπόν ότι:
Καταρχάς αν δε χάθηκε ο κόσμος που δεν τηρούν τις προθεσμίες που ορίζει η σύμβαση, τότε ας μην το έβαζαν σαν όρο από την αρχή. Γιατί έβαλαν το όριο της 4/ετίας;
Κατά 2ον δεν είναι απλώς τυπικό. Δεν μπορεί δηλαδή μία εταιρεία να δεσμεύει μία δημόσια περιοχή και να κάνει εργασίες για όσο χρόνο θέλει...δωρεάν. Αν είναι έτσι να τον πληρώνει. Διότι σε τελική ανάλυση ο Δήμος από αυτή την "επένδυση" υποτίθεται ότι περιμένει κάποια λεφτά για να τα χρησιμοποιήσει σε άλλα δημοτικά έργα. Έτσι δεν είναι; Η γη έχει δεσμευθεί από το 1999...και μέχρι το 2009) τι χρήματα έχει πάρει ο Δήμος; Τίποτα. Γιατί; Μήπως τα χρώσταγε στην εταιρεία του κ.Χατζησάββα; Μήπως αυτά τα 10 χρόνια που έχουν περάσει δε θα μπορούσε να είχε γίνει στο Δήμο μία πιο συμφέρουσα και πιο υγιής πρόταση από άλλη εταιρεία για Αιολικά; Γιατί ο Δήμος λοιπόν, να έχει δεσμευμένη τη γη του στην κάθε εταιρεία κατασκευής Αιολικών Πάρκων...και μάλιστα δωρεάν ;
Πέραν όμως αυτού, το συγκεκριμένο συμφωνητικό είναι "άκυρο" και για άλλους λόγους που σίγουρα μοιάζουν και πιο ουσιαστικοί:
1. Στην 1η κιόλας σελίδα η Σύμβαση(Συμφωνητικό) αναφέρεται σε Αιολικό Πάρκο ισχύος 10,56MW. Συγκεκριμένα μάλιστα στην παράγραφο 4 της 3ης Σελίδας αναφέρεται σε 16 ανεμογεννήτριες των 660KW η κάθε μία. Όπως φαίνεται και στη φωτογραφία δεξιά, και όπως γνωρίζουμε ήδη, το σημερινό Αιολικό Πάρκο Κορώνου στο οποίο αναφέρεται η συγκεκριμένη σύμβαση αποτελείται από 9 ανεμογεννήτριες των 850KW η κάθε μία. Έχει δηλαδή μικρότερη συνολική ισχύ παραγωγής από αυτήν που αναφέρεται σε αυτή τη σύμβαση και συγκεκριμένα 7,65MW (μείωση περίπου 30%). Αυτό μπορεί να συνέβη για πολλούς λόγους, όπως για παράδειγμα διότι η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), η Δ.Ε.Η. ή κάποια άλλη Δημόσια Αρχή, δεν τους επέτρεψε παραπάνω από 7,65MW. Όποιος όμως και να ήταν ο λόγος, η εταιρεία μαζί με το Δήμο, θα έπρεπε να ξανα-υπογράψουν κάποιο συμφωνητικό που να φαίνεται αυτή η "αλλαγή" στα Μw και βέβαια αφού εξετάζονταν ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ - εκ του μηδενός. Βλέπετε μειώθηκε σημαντικά ο αριθμός των Α/Γ, άλλαξε η χωροταξία τους, άλλαξε το μέγεθος των Α/Γ κ.λπ. Κι όμως όλα δείχνουν ότι ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ κάτι τέτοιο.
Κατά 2ον δεν είναι απλώς τυπικό. Δεν μπορεί δηλαδή μία εταιρεία να δεσμεύει μία δημόσια περιοχή και να κάνει εργασίες για όσο χρόνο θέλει...δωρεάν. Αν είναι έτσι να τον πληρώνει. Διότι σε τελική ανάλυση ο Δήμος από αυτή την "επένδυση" υποτίθεται ότι περιμένει κάποια λεφτά για να τα χρησιμοποιήσει σε άλλα δημοτικά έργα. Έτσι δεν είναι; Η γη έχει δεσμευθεί από το 1999...και μέχρι το 2009) τι χρήματα έχει πάρει ο Δήμος; Τίποτα. Γιατί; Μήπως τα χρώσταγε στην εταιρεία του κ.Χατζησάββα; Μήπως αυτά τα 10 χρόνια που έχουν περάσει δε θα μπορούσε να είχε γίνει στο Δήμο μία πιο συμφέρουσα και πιο υγιής πρόταση από άλλη εταιρεία για Αιολικά; Γιατί ο Δήμος λοιπόν, να έχει δεσμευμένη τη γη του στην κάθε εταιρεία κατασκευής Αιολικών Πάρκων...και μάλιστα δωρεάν ;
Πέραν όμως αυτού, το συγκεκριμένο συμφωνητικό είναι "άκυρο" και για άλλους λόγους που σίγουρα μοιάζουν και πιο ουσιαστικοί:
1. Στην 1η κιόλας σελίδα η Σύμβαση(Συμφωνητικό) αναφέρεται σε Αιολικό Πάρκο ισχύος 10,56MW. Συγκεκριμένα μάλιστα στην παράγραφο 4 της 3ης Σελίδας αναφέρεται σε 16 ανεμογεννήτριες των 660KW η κάθε μία. Όπως φαίνεται και στη φωτογραφία δεξιά, και όπως γνωρίζουμε ήδη, το σημερινό Αιολικό Πάρκο Κορώνου στο οποίο αναφέρεται η συγκεκριμένη σύμβαση αποτελείται από 9 ανεμογεννήτριες των 850KW η κάθε μία. Έχει δηλαδή μικρότερη συνολική ισχύ παραγωγής από αυτήν που αναφέρεται σε αυτή τη σύμβαση και συγκεκριμένα 7,65MW (μείωση περίπου 30%). Αυτό μπορεί να συνέβη για πολλούς λόγους, όπως για παράδειγμα διότι η Ρυθμιστική Αρχή Ενέργειας (ΡΑΕ), η Δ.Ε.Η. ή κάποια άλλη Δημόσια Αρχή, δεν τους επέτρεψε παραπάνω από 7,65MW. Όποιος όμως και να ήταν ο λόγος, η εταιρεία μαζί με το Δήμο, θα έπρεπε να ξανα-υπογράψουν κάποιο συμφωνητικό που να φαίνεται αυτή η "αλλαγή" στα Μw και βέβαια αφού εξετάζονταν ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ - εκ του μηδενός. Βλέπετε μειώθηκε σημαντικά ο αριθμός των Α/Γ, άλλαξε η χωροταξία τους, άλλαξε το μέγεθος των Α/Γ κ.λπ. Κι όμως όλα δείχνουν ότι ΔΕΝ ΕΓΙΝΕ κάτι τέτοιο.
Επί της ουσίας λοιπόν το συμφωνητικό αναφέρεται σε ΑΛΛΟ ΕΡΓΟ το οποίο ουδέποτε συμφωνήθηκε με το Δήμο.
3. Εκτός όμως από το όριο της τετραετίας, και το θέμα της αλλαγής του μεγέθους του έργου, στο παραπάνω συμπέρασμα (ότι όλα έγιναν...παράνομα) καταλήγουμε και εξαιτίας της παραγράφου 19 της τελευταίας σελίδας του Συμφωνητικού - Σύμβασης, σύμφωνα με την οποία:
"Παράβαση οποιουδήποτε όρου από την εταιρεία, δίνει το δικαίωμα στον Δήμο να την κηρύξει έκπτωτη με όλες τις συνέπειες των παραβάσεων και της έκπτωσης εις βάρος της."
- Ποιες είναι οι συνέπειες των παραβάσεων και της έκπτωσης; Γιατί δεν αναφέρονται στη σύμβαση;
- Γιατί λοιπόν ο Δήμος Δρυμαλίας δεν κήρυξε "έκπτωτη" την εταιρεία Αιολικό Πάρκο Α.Ε.;
Θα έπρεπε να το είχε κάνει, όχι μόνο γιατί η εταιρεία ξεπέρασε κατά πολύ τα 4 χρόνια στα οποία ήταν υποχρεωμένη να τελειώσει το έργο μαζί με τα αντισταθμιστικά έργα, αλλά και γιατί σήμερα, το 2009 έχει τελειώσει το Αιολικό Πάρκο, έχει μπει σε λειτουργία και ακόμα ΔΕΝ έχουν ξεκινήσει τα αντισταθμιστικά έργα (Ανεμόμυλοι, Τουριστικό Περίπτερο κ.λπ.) !!!!!!
Δηλαδή και ΤΩΡΑ να ξεκινούσαν τα αντισταθμιστικά, ΕΧΕΙ ΗΔΗ ΠΑΡΑΒΙΑΣΤΕΙ Ο ΟΡΟΣ 10, ο οποίος γράφει ξεκάθαρα ότι:
Τα αντισταθμιστικά πρέπει ΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΟΥΝ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΜΕ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΤΟΥ ΑΙΟΛΙΚΟΥ ΠΑΡΚΟΥ !!!!
Εσάς έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση...σας μοιάζει για..."ταυτόχρονα";;;;;;;
Κι όμως ενώ ο Δήμος, με βάση την παράγραφο 19, έχει δικαίωμα να κυρήξει έκπτωτη την εταιρεία ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΝΕΙ.
Γιατί άραγε;
Παρατήρηση 4η Σελίδα 1,
Σελίδα 3 - παρ.2 &
Σελίδα 5 - παρ.12
ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ
ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΡΗΤΡΕΣ & ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ!
ΔΕΝ ΠΡΟΒΛΕΠΟΝΤΑΙ ΚΑΘΟΛΟΥ ΡΗΤΡΕΣ & ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ!
Το γεγονός αυτό και μόνο θα μπορούσε να αποτελεί έναν λόγο στο γιατί ο Δήμος ΔΕΝ ΚΥΡΗΣΕΙ έκπτωτη την εταιρεία.
Όπως είπαμε και πιο πάνω, δεν προσδιορίζονται ΠΟΥΘΕΝΑ στο συμφωνητικό, οι "συνέπειες παραβάσεων των όρων αυτού από την εταιρεία". Επομένως και να κυρήξει ο Δήμος έκπτωτη την εταιρεία του κ.Χατζησάββα, δεν μπορεί να διεκδικήσει κάτι από αυτήν....
Αντίθετα απλώς δε θα γινόταν το έργο ενώ ταυτόχρονα θα υπήρχε η πιθανότητα να ζητά η εταιρεία αποζημίωση από τον Δήμο γιατί τη σταμάτησε, προκαλώντας της οικονομική ζημιά και χωρίς ο ίδιος ο Δήμος να κερδίζει κάτι...
και φυσικά όλα τα παραπάνω θα γίνονταν μετά από μακροχρόνιους & εξουθενωτικούς δικαστικούς αγώνες, με αμφίβολα αποτελέσματα (αν όχι επιζήμια) για το Δήμο!
Ο Δήμος, λοιπόν, ΗΔΗ ΕΧΕΙ ΖΗΜΙΩΘΕΙ:
Αντίθετα απλώς δε θα γινόταν το έργο ενώ ταυτόχρονα θα υπήρχε η πιθανότητα να ζητά η εταιρεία αποζημίωση από τον Δήμο γιατί τη σταμάτησε, προκαλώντας της οικονομική ζημιά και χωρίς ο ίδιος ο Δήμος να κερδίζει κάτι...
και φυσικά όλα τα παραπάνω θα γίνονταν μετά από μακροχρόνιους & εξουθενωτικούς δικαστικούς αγώνες, με αμφίβολα αποτελέσματα (αν όχι επιζήμια) για το Δήμο!
Ο Δήμος, λοιπόν, ΗΔΗ ΕΧΕΙ ΖΗΜΙΩΘΕΙ:
- χάρη στην εταιρεία, εξαιτίας -πιθανόν- των προχειρότατων μελετών ή ενδεχόμενων εσωτερικών προβλημάτων της εταιρείας που προφανώς οδήγησαν στις απαράδεκτες καθυστερήσεις των 6 και πλέον ετών (2003-2009++), αλλά και
- χάρη στο τελείως ασύμφορο (για τον Δήμο) συμφωνητικό που συνυπέγραψε.
Αξίζει να σημειώσουμε εδώ ότι η προσφυγή στο Συμβούλιο της Επικρατείας ΔΕΝ ΥΠΗΡΞΕ ΑΙΤΙΑ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗΣ κατασκευής του Αιολικού Πάρκου. Αρκεί να σκεφτείτε ότι κατατέθηκε στα μέσα του 2008 και δεν δόθηκε ούτε αναστολή εργασιών!!! Τι έκανε λοιπόν, μέχρι σήμερα η εταιρεία "Αιολικό Πάρκο Κορωνου Α.Ε." και καθυστερούσε;
Προφανώς περίμενε να εγκριθούν άδειες ή οτιδήποτε άλλο....περίεργο...
Προφανώς περίμενε να εγκριθούν άδειες ή οτιδήποτε άλλο....περίεργο...
Για να τα βάλουμε όλα κάτω...
Από το 1997 (σύμφωνα με τον κ.Εμμ. Μανωλά) που έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες του Αιολικού Πάρκου μέχρι σήμερα:
- 1. Ενδέχεται να έχουν ξοδευτεί χρήματα από το Δήμο, για να μεταβεί και να διαμείνει ο τότε Αντιδήμαρχος κ.Μανωλάς στη Ρόδο, προκειμένου να υπογραφεί το Συμφωνητικό-Σύμβαση με την εταιρεία του κ.Χατζησάββα.
- 2. Έχουν γίνει δικαστικά έξοδα (δικηγόροι, παράβολα κ.λπ.) για την εκδίκαση της αίτησης αναστολής από το ΣτΕ, των εργασιών του έργου. ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΠΛΗΡΩΣΕ ΑΥΤΑ; Ο όρος Νο8 (σελίδα 4) της Σύμβασης γράφει ξεκάθαρα ότι: "Η ΕΤΑΙΡΕΙΑ δηλώνει ρητά δια του παρόντος ότι ο Δήμος δε θα επιβαρυνθεί με κανένα ποσόν, ποτέ και για τίποτα με αφορμή τη δημιουργία του Αιολικού Πάρκου"..............Άραγε έγιναν έτσι τα πράγματα;
- 3. Έχουν ξοδευτεί χρήματα για τη μετάβαση του κ.Μανωλά (σημερινού αντιπροέδρου του ΔΣ) και του κ.Μπαρδάνη (σημερινού Δημάρχου Δρυμαλίας) στην Αθήνα προκειμένου να παρασταθούν στην εκδίκαση της αναστολής των εργασιών τον Ιούνιο του 2009. Αλήθεια αυτά τα έξοδα ποιος τα πλήρωσε; Τόσο "καθοριστικής σημασίας" ήταν η παράστασή τους στη δίκη; Και μη μου πείτε ότι τα πλήρωσε...η "Εταιρεία" του κ.Χατζησάββα... ΔΕΝ ΤΟ ΠΙΣΤΕΥΩ αν δε δω ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ. Τους είχε μήπως ανάγκη στη δίκη;;
- 4. Πιθανότατα (αν όχι σίγουρα) , θα ξοδευτούν χρήματα για επισκευές & αποκατάσταση στα δύο "μνημειακά" γεφύρια που καταστράφηκαν με τη διέλευση των υπέρβαρων οχημάτων που κουβάλησαν τις ανεμογεννήτριες. Αυτά θα τα πληρώσει η εταιρεία ή επειδή δε θα αποδεικνύεται ότι οι ζημιές έγιναν από το βάρος των οχημάτων θα τα πληρώσει ο Δήμος;; Μην ξεχνάτε πως επίσημη καταγγελία δεν έχει κάνει κανείς για το θέμα αυτό ώστε να δεσμευτεί η εταιρεία ότι φταίει εκείνη και ότι θα αποκαταστήσει τις ζημιές, όπως πρέπει.
και ταυτόχρονα...
- 5. Ο Δήμος, ενώ θα έπρεπε, δεν έχει πάρει "φράγκο" μέχρι σήμερα από την όλη..."επένδυση".
- 6. Ο προϋπολογισμός του Δήμου ενδεχομένως να έχει πέσει έξω κατά 6 ολόκληρα χρόνια αφού τα έσοδα που οι...Αρχές υπολόγιζαν (λέμε τώρα...) ότι θα έχουν τουλάχιστον από το 2003 μέχρι και σήμερα.....δεν υπάρχουν και δεν ξέρουμε αν θα υπάρξουν ποτέ !!!!
- 7. Δεσμεύεται δημόσια γη, χωρίς οικονομικό αντίκρυσμα εδώ και 10 χρόνια....Είναι κουβαρντάδες ο κ.Βασιλάκης και οι λοιποί....δεν μπορείτε να πείτε...
Παρ' όλα αυτά, ο Δήμος ακόμα και σήμερα ανέχεται αυτή την κατάσταση η οποία οφείλεται μονάχα στην εταιρεία και...."ελπίζει" τον Απρίλη του 2010 να μη χάσει την υπόθεση στο ΣτΕ. Έτσι παρατηρούμε το παράδοξο του αντί να ζητάει τα ρέστα από την εταιρεία, η οποία έχει βγάλει το Δήμο "εκτός προγράμματος" να της κάνει πλάτες:
- πλάτες στο δικαστήριο....
- πλάτες με παράλογες - "αντι...συμβατικές" και άρα ΠΑΡΑΝΟΜΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ.
- πλάτες με διαπόμπευση πολιτών που ασκούν νόμιμα δικαιώματά τους.
- πλάτες με κάθε είδους διευκόλυνση της εταιρείας χωρίς αιτία και όφελος (π.χ. "επισκευή-αίσχος" μνημειακού γεφυριού)
- πλάτες με κάθε είδους ανοχή σε όποια αντι-σμβατική ή και παράνομη δράση της εταιρείας (π.χ. εργασίες στη προστατευόμενη ζώνη του "Εναέριου")
Αυτή η παράλογη και σίγουρα εις βάρος του Δημοσίου Συμφέροντος στάση του Δήμου λοιπόν, στο θέμα του Αιολικού Κορώνου, τα τελευταία 10 χρόνια, όπως σας δείξαμε παραπάνω, οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι δεν περιέχεται στο Συμφωνητικό καμία ρήτρα/εγγύηση.
Παρακάτω λοιπόν, αναφέρουμε ενδεικτικά μερικά κενά (συγκεκριμένα 9..."παράθυρα") που αφήνει η Σύμβαση εις βάρος του Δήμου και υπέρ της εταιρείας:
1. Το συμφωνητικό λέει ότι "οι εργασίες δεν πρέπει να διαρκέσουν πέραν των 4 ετών από την υπογραφή του παρόντος". Ε...και;
Και τώρα που κράτησαν παραπάνω από 4 χρόνια από την υπογραφή του παρόντος οι εργασίες τι έγινε; Ή καλύτερα τι θα μπορούσε να γίνει; Προβλέπεται κάτι; Κάποιο πρόστιμο από την εταιρεία έναντι του Δήμου ο οποίος έχει δεσμευμένη τη γη του;
2. Τι θα γίνει σε περίπτωση που για κάποιον (άσχετο) λόγο η εταιρεία χρεοκοπήσει;
Σε ποιον ανήκουν σε αυτή την περίπτωση, τα μέχρι τότε έργα που θα έχουν γίνει; Στο Δήμο ή στις Τράπεζες στις οποίες θα χρωστάει δάνεια η χρεοκοπημένη εταιρεία; Μήπως ο Δήμος μαζί με το έργο θα "κληρονομήσει" και τα χρωστιμιά;
3. Τι θα γίνει μετά τα 40 χρόνια (που με την απόφαση 226/2007 έγιναν 50 χρόνια) το έργο αν η εταιρεία χρωστάει σε Τράπεζες, στο Δημόσιο, σε Ασφαλιστικά ταμεία, σε εργαζόμενους, σε προμηθευτές, σε τρίτους εργολάβους κ.λπ.;
Και μη μου πείτε ότι αποκλείεται. Μιλάμε για μισό αιώνα... Ποτέ δεν ξέρεις με αυτά τι γίνεται. Τι θα γίνει λοιπόν; Μαζί με τις ανεμογεννήτριες ο Δήμος θα πάρει και τα χρέη που θα οφείλονται στην κακοδιοίκηση της εταιρείας η οποία (για παράδειγμα) δεν εξοφλούσε τις όποιες οφειλές της τα τελευταία 5 χρόνια (από τα 50) γιατί ήξερε ότι σε λίγο δε θα είναι δική της σκοτούρα αυτό, αλλά του Δήμου;
4. Τι καταλαβαίνετε εσείς από τον όρο Νο17 (σελίδα 7);
Προσέξτε λίγο το συντακτικό. Το πώς τα γράφει: ".......όλες οι εγκαταστάσεις και οι ανεμογεννήτριες σε πλήρη λειτουργία περιέρχονται στον Δήμο"
Και το ερώτημά μας είναι:
Και τώρα που κράτησαν παραπάνω από 4 χρόνια από την υπογραφή του παρόντος οι εργασίες τι έγινε; Ή καλύτερα τι θα μπορούσε να γίνει; Προβλέπεται κάτι; Κάποιο πρόστιμο από την εταιρεία έναντι του Δήμου ο οποίος έχει δεσμευμένη τη γη του;
2. Τι θα γίνει σε περίπτωση που για κάποιον (άσχετο) λόγο η εταιρεία χρεοκοπήσει;
Σε ποιον ανήκουν σε αυτή την περίπτωση, τα μέχρι τότε έργα που θα έχουν γίνει; Στο Δήμο ή στις Τράπεζες στις οποίες θα χρωστάει δάνεια η χρεοκοπημένη εταιρεία; Μήπως ο Δήμος μαζί με το έργο θα "κληρονομήσει" και τα χρωστιμιά;
3. Τι θα γίνει μετά τα 40 χρόνια (που με την απόφαση 226/2007 έγιναν 50 χρόνια) το έργο αν η εταιρεία χρωστάει σε Τράπεζες, στο Δημόσιο, σε Ασφαλιστικά ταμεία, σε εργαζόμενους, σε προμηθευτές, σε τρίτους εργολάβους κ.λπ.;
Και μη μου πείτε ότι αποκλείεται. Μιλάμε για μισό αιώνα... Ποτέ δεν ξέρεις με αυτά τι γίνεται. Τι θα γίνει λοιπόν; Μαζί με τις ανεμογεννήτριες ο Δήμος θα πάρει και τα χρέη που θα οφείλονται στην κακοδιοίκηση της εταιρείας η οποία (για παράδειγμα) δεν εξοφλούσε τις όποιες οφειλές της τα τελευταία 5 χρόνια (από τα 50) γιατί ήξερε ότι σε λίγο δε θα είναι δική της σκοτούρα αυτό, αλλά του Δήμου;
4. Τι καταλαβαίνετε εσείς από τον όρο Νο17 (σελίδα 7);
Προσέξτε λίγο το συντακτικό. Το πώς τα γράφει: ".......όλες οι εγκαταστάσεις και οι ανεμογεννήτριες σε πλήρη λειτουργία περιέρχονται στον Δήμο"
Και το ερώτημά μας είναι:
"Περιέχονται στο Δήμο όλες οι εγκαταστάσεις και οι ανεμογεννήτριες ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ σε πλήρη λειτουργία"
ή
"περιέρχονται στο Δήμο όλες οι εγκαταστάσεις και οι ανεμογεννήτριες ΚΑΙ σε πλήρη λειτουργία";
ή
"περιέρχονται στο Δήμο όλες οι εγκαταστάσεις και οι ανεμογεννήτριες ΚΑΙ σε πλήρη λειτουργία";
Αν διαβάσετε και λίγο παρακάτω πιστεύουμε ότι θα καταλήξετε και εσείς στο συμπέρασμα ότι στην ουσία, μετά από κάποια χρόνια, η εταιρεία θα δώσει στο Δήμο ό,τι λειτουργεί και όλα τα υπόλοιπα απλώς θα είναι υποχρεωμένη να τα ξηλώσει και να γίνουν θέσεις για παρατηρητήρια..."με τις υποδείξεις του Δήμου". Δηλαδή με βάση το κείμενο η εταιρεία μπορεί να παραδώσει στον Δήμο:
- 1 ανεμογεννήτρια, έναν υποσταθμό και 8....παρατηρητήρια/καθιστικά κ.λπ.!!!!! ή
- 9 ανεμογεννήτριες και να αντικαταστήσει τον υποσταθμό με παρατηρητήριο/καθιστικό κ.λπ.!!!! ή
- 9 παρατηρητήρια/καθιστικά κ.λπ. και 1 υποσταθμό που δε θα συνδέεται με καμία Α/Γ !!!!
- 10 παρατηρητήρια/καθιστικά κ.λπ.
Αλήθεια....τα παρατηρητήρια (σημεία παρατήρησης τα λέει) θα έχουν και κιάλια με κέρματα για τα...έσοδα;
Και σε εμάς φαίνεται παρατραβηγμένο αυτό το σενάριο, αλλά με βάση τα "ελληνικά" που έχει γραφτεί η..."Σύμβαση", η εταιρεία έχει δικαίωμα να κάνει όλα τα παραπάνω χωρίς καμία..."ποινή". Μόνο η "καλή της καρδιά" θα την εμποδίσει να το κάνει. Αν μάλιστα τη συμφέρει οικονομικά η "απεγκατάσταση" της όποιας χαλασμένης Α/Γ από την επισκευή/αντικατάστασή της τότε.....καταλαβαίνετε τι θα "παραλάβει" ο Δήμος. Διαφωνείτε;
5. Τι θα γίνει στην περίπτωση που δε φθάνει το όριο των 35 εκατομμυρίων δραχμών για την υποχρεωτική κατασκευή των 150 τετραγωνικών μέτρων εκθετηρίου, του τουριστικού περιπτέρου τουλάχιστον 30 τετραγωνικών και της διαμόρφωσης χώρου 2 στρεμμάτων;
Βλέπετε έχουν περάσει 10 χρόνια και τα κόστη κατασκευής σίγουρα έχουν αλλάξει....Μήπως δε θα τα κατασκευάσουν; Και τι κυρώσεις θα υπάρχουν για την εταιρεία που τα είχε υποσχεθεί στο Δήμο; Υποτίθεται ότι και από εκεί ο Δήμος θα έβγαζε έσοδα. Δε θα έπρεπε να υπάρχει μία πρόβλεψη για ένα τέτοιο ενδεχόμενο ώστε να ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ η εταιρεία να τα κατασκευάσει; Μήπως τώρα η εταιρεία, χρησιμοποιώντας το πρόσχημα του ότι δε φθάνουν τα λεφτά, δε θα κάνει κανένα αντισταθμιστικό;
6. Δεν καταλάβαμε: Το προσωπικό των παραπάνω εγκαταστάσεων, μετά τον ένα χρόνο θα το πληρώνει ο Δήμος. Τα υπόλοιπα;
Το κόστος λειτουργίας & συντήρησης; Το ρεύμα του κτηρίου; Το νερό; Τα υλικά καθαριότητας; Ποιός θα τα πληρώνει; Η εταιρεία ή ο Δήμος; Γιατί το να έχεις συνεργείο καθαρισμού το οποίο δεν έχει υλικά καθαρισμού είναι δώρον άδωρον δε νομίζετε;
7. Στην παράγραφο 11 γράφεται ότι τον πρώτο χρόνο, η εταιρεία "θα τα λειτουργήσει". Τι εννοεί;
Και σε εμάς φαίνεται παρατραβηγμένο αυτό το σενάριο, αλλά με βάση τα "ελληνικά" που έχει γραφτεί η..."Σύμβαση", η εταιρεία έχει δικαίωμα να κάνει όλα τα παραπάνω χωρίς καμία..."ποινή". Μόνο η "καλή της καρδιά" θα την εμποδίσει να το κάνει. Αν μάλιστα τη συμφέρει οικονομικά η "απεγκατάσταση" της όποιας χαλασμένης Α/Γ από την επισκευή/αντικατάστασή της τότε.....καταλαβαίνετε τι θα "παραλάβει" ο Δήμος. Διαφωνείτε;
5. Τι θα γίνει στην περίπτωση που δε φθάνει το όριο των 35 εκατομμυρίων δραχμών για την υποχρεωτική κατασκευή των 150 τετραγωνικών μέτρων εκθετηρίου, του τουριστικού περιπτέρου τουλάχιστον 30 τετραγωνικών και της διαμόρφωσης χώρου 2 στρεμμάτων;
Βλέπετε έχουν περάσει 10 χρόνια και τα κόστη κατασκευής σίγουρα έχουν αλλάξει....Μήπως δε θα τα κατασκευάσουν; Και τι κυρώσεις θα υπάρχουν για την εταιρεία που τα είχε υποσχεθεί στο Δήμο; Υποτίθεται ότι και από εκεί ο Δήμος θα έβγαζε έσοδα. Δε θα έπρεπε να υπάρχει μία πρόβλεψη για ένα τέτοιο ενδεχόμενο ώστε να ΔΕΣΜΕΥΕΤΑΙ η εταιρεία να τα κατασκευάσει; Μήπως τώρα η εταιρεία, χρησιμοποιώντας το πρόσχημα του ότι δε φθάνουν τα λεφτά, δε θα κάνει κανένα αντισταθμιστικό;
6. Δεν καταλάβαμε: Το προσωπικό των παραπάνω εγκαταστάσεων, μετά τον ένα χρόνο θα το πληρώνει ο Δήμος. Τα υπόλοιπα;
Το κόστος λειτουργίας & συντήρησης; Το ρεύμα του κτηρίου; Το νερό; Τα υλικά καθαριότητας; Ποιός θα τα πληρώνει; Η εταιρεία ή ο Δήμος; Γιατί το να έχεις συνεργείο καθαρισμού το οποίο δεν έχει υλικά καθαρισμού είναι δώρον άδωρον δε νομίζετε;
7. Στην παράγραφο 11 γράφεται ότι τον πρώτο χρόνο, η εταιρεία "θα τα λειτουργήσει". Τι εννοεί;
- Εννοεί ότι θα πηγαίνει κάποιος να ανοίγει και να κλείνει τα φώτα;
- Εννοεί ότι θα πηγαίνει κάποιος να μαζεύει τα σκουπίδια;
- Εννοεί ότι κάποιος θα πηγαίνει να επισκευάζει τους σοβάδες που έπεσαν από μία υγρασία και κακοτεχνία;
- Εννοεί ότι κάποιος θα βάζει σαπούνι και χαρτί στις τουαλέτες;
- Εννοεί όλα τα παραπάνω;
Με λίγα λόγια πώς "ορίζεται" η λειτουργία και από ποιον;
Το ρωτάμε γιατί η εταιρεία στο τέλος του χρόνου μπορεί να παραδώσει στο Δήμο ένα "ερείπιο" με χαλασμένα υδραυλικά (θέρμανση, καζανάκια, βρύσες), σκουπίδια, γκρεμισμένους τοίχους και σπασμένα έπιπλα. Ποιος την υποχρεώνει να τα επισκευάσει όλα αυτά πριν την παράδοση του κτηρίου στο Δήμο; ΚΑΝΕΙΣ!
Και ο Δήμος τι θα παραλάβει; Ένα ερείπιο; Μπράβο στον κ.Μανωλά, την 3/μελή επιτροπή, στο ΔΣ του Δήμου και στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
8. Τι κυρώσεις θα έχει η εταιρεία αν η ποιότητα αναπαλαίωσης ή κατασκευής των κτηρίων δεν είναι καλή;
Ποιος θα την ελέγχει; Η εταιρεία θα τα κάνει όπως της αρέσει εκείνης;
9. Τι κυρώσεις θα έχει η εταιρεία αν συνεχώς βγαίνει με ελάχιστα κέρδη ή και με μικρή ζημιά ΝΟΜΟΤΥΠΑ;
Βλέπετε αν συμβαίνει αυτό τότε ο Δήμος δε θα παίρνει καθόλου έσοδα γιατί με βάση τη σύμβαση το ποσοστό των εσόδων του Δήμου από το έργο είναι το 10% ή 15% (ανάλογα με την 25ετία) των καθαρών ΚΕΡΔΩΝ της εταιρείας.
Το ρωτάμε γιατί η εταιρεία στο τέλος του χρόνου μπορεί να παραδώσει στο Δήμο ένα "ερείπιο" με χαλασμένα υδραυλικά (θέρμανση, καζανάκια, βρύσες), σκουπίδια, γκρεμισμένους τοίχους και σπασμένα έπιπλα. Ποιος την υποχρεώνει να τα επισκευάσει όλα αυτά πριν την παράδοση του κτηρίου στο Δήμο; ΚΑΝΕΙΣ!
Και ο Δήμος τι θα παραλάβει; Ένα ερείπιο; Μπράβο στον κ.Μανωλά, την 3/μελή επιτροπή, στο ΔΣ του Δήμου και στην Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου.
8. Τι κυρώσεις θα έχει η εταιρεία αν η ποιότητα αναπαλαίωσης ή κατασκευής των κτηρίων δεν είναι καλή;
Ποιος θα την ελέγχει; Η εταιρεία θα τα κάνει όπως της αρέσει εκείνης;
9. Τι κυρώσεις θα έχει η εταιρεία αν συνεχώς βγαίνει με ελάχιστα κέρδη ή και με μικρή ζημιά ΝΟΜΟΤΥΠΑ;
Βλέπετε αν συμβαίνει αυτό τότε ο Δήμος δε θα παίρνει καθόλου έσοδα γιατί με βάση τη σύμβαση το ποσοστό των εσόδων του Δήμου από το έργο είναι το 10% ή 15% (ανάλογα με την 25ετία) των καθαρών ΚΕΡΔΩΝ της εταιρείας.
ΠΡΟΣΕΞΤΕ !
ΤΩΝ ΚΑΘΑΡΩΝ ΚΕΡΔΩΝ
ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΤΩΝ ΚΑΘΑΡΩΝ ΚΕΡΔΩΝ
ΟΧΙ ΤΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
Δηλαδή μπορεί η εταιρεία ενώ έχει έσοδα 800.000 Ευρώ, να δηλώσει υπέρογκες πληρωμές στελεχών, προσωπικού, πιστωτών, μετόχων κ.λπ. και να καταλήξει να έχει κέρδος.....20000 Ευρώ!!!
Σε αυτή την περίπτωση ο Δήμος θα πάρει το..."δυσθεώρητο" ποσό των...2000-3000 ευρώ!!!!
Σε αυτή την περίπτωση ο Δήμος θα πάρει το..."δυσθεώρητο" ποσό των...2000-3000 ευρώ!!!!
Πώς σας φάνηκε;
Ποιος λοιπόν, εξασφαλίζει στο Δήμο, ότι η εταιρεία δε θα κάνει "λογιστικές & διοικητικές αλχημείες" για να παρουσιάζει μηδενικά ή έστω ελάχιστα κέρδη; Ποιος την εμποδίζει για παράδειγμα να ακριβοπληρώνει τα στελέχη της; Εδώ υποτίθεται υπάρχουν οι παράγραφοι 12 & 13, οι οποίες όμως για να ισχύσουν πρέπει να αποδειχθεί δόλος της διοίκησης... Αλλιώς..."όλα καλά"......Φέξε μου και γλίστρησα δηλαδή...
Αυτά έτσι για την αρχή...
Όπως βλέπετε η Σύμβαση που ο Δήμος την διαπραγματευόταν...ΜΗΝΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥΣ για να διασφαλίσει τάχα μου το συμφέρον του είναι διάτρητη από "παραθυράκια" υπέρ της εταιρείας και εις βάρος του Δήμου, ενώ δεν αποκλείεται να είναι και εξ ολοκλήρου παράνομη!!
Εμείς προς το παρόν απορούμε, ποια από όλα αυτά έχουν προβληθεί στο ΣτΕ σαν αιτίες ακύρωσης του έργου....Σύντομα όμως θα έχουμε στα χέρια μας και την προσφυγή.
Στο 2ο μέρος θα σχολιάσουμε μέσω αυτού του συμφωνητικού, τα "προνόμια" που υποτίθεται δίνει στο Δήμο και την τοπική κοινωνία το συγκεκριμένο έργο.
Αυτά έτσι για την αρχή...
Όπως βλέπετε η Σύμβαση που ο Δήμος την διαπραγματευόταν...ΜΗΝΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΟΥΣ για να διασφαλίσει τάχα μου το συμφέρον του είναι διάτρητη από "παραθυράκια" υπέρ της εταιρείας και εις βάρος του Δήμου, ενώ δεν αποκλείεται να είναι και εξ ολοκλήρου παράνομη!!
Εμείς προς το παρόν απορούμε, ποια από όλα αυτά έχουν προβληθεί στο ΣτΕ σαν αιτίες ακύρωσης του έργου....Σύντομα όμως θα έχουμε στα χέρια μας και την προσφυγή.
Στο 2ο μέρος θα σχολιάσουμε μέσω αυτού του συμφωνητικού, τα "προνόμια" που υποτίθεται δίνει στο Δήμο και την τοπική κοινωνία το συγκεκριμένο έργο.